Hackert
Contributor
Contributor

Upgrade failed from vScenter 5.5.0 to 6.0.0 U2

Hey there,

every time I want to start the Upgrade Process, the Installer kills this two Services:

- vMware VirtualCenter Management Webservices

- VMware VirtualCenter Server

and then, after that complaines that the weberser service is down.

what the hell?

It happens directly after the SSO Password entry.

I definitely need help. Because the updates on one of our ESXi Hosts caused that the vCenter 5.5.0 does not want to talk to this Host anymore.

Please help

Upgrade_error.png

[EDIT]

it seems that the Timeout is too short to wait until the VirtualCenter Server service went down to restart the STS service.

that's why the scripts stop working and bring up the error that the STS can't be restarted and WebServcies not running...

How to fasten up the Serveice stop/start/restart?

[/EDIT]

----------

Hey

Beim Versuch das vCenter von der Version 5.5.0 auf Version 6.0 zu Updaten stirbt das Update-Script, da hier der Timeout nicht lang genug ist um den Neustart des STS Services (was vermutlich im Hintergrun geschehen soll) abzuwarten.

In unserem Fall dauert der Neustart, bzw. das Beenden des VMware VirtualCenter Server Dienstes mehr als eine Minute.

Was kann ich hier tun? Ich möchte nicht auf die Version 5.5.0 U3b updaten, weil ich dann alle esx Hosts zwingend updaten muss. Das geht jedoch unter der Woche nicht.

Derzeit ist durch ein Update eines unserer Produktiv ESX Hosts leider keine Kommunikation mehr zwischen dem vCenter und dem Host möglich. Da hier offenbar Patchlevel u3b installiert wurde. Ohne Hinweis, dass dies dann auch zwingen für das vCenter passieren muss.

Wir bitte um Hilfe!

0 Kudos
1 Reply
Hackert
Contributor
Contributor

Da selbst das Upgrade auf Version 5.5.0 U3b scheitert Auch weil die Dienst nicht Zeitnah gestoppt werden können.

Was muss ich machen, um das vVenter mit allen Einstellungen auf einer anderen Maschine zu installieren?

Ich möchte also quasi auf einem neuen Server die Verison 6.0.0U2 installieren und alle Daten von dem 5.5.0 übernehmen.

Kann mir dabei jemand helfen?  es ist echt dringend!

----------------

Even the Update to 5.5.0 U3b doesn't work. Also because of the ultra short timeout while waiting the services to shut down/ restart

What do I have to do to install a new instance of vCenter 6.0.0 U2 on another Machine?

I need to keep all the settings from the 5.5.0 installation.

please help me, it's very very urgent!

0 Kudos