VMware Global Community
umstw
Contributor
Contributor

VCB - konfiguracja

Witam.

Jestem początkującym administratorem VM i mam parę pytań odnośnie serwera VCB:

1. Czy VCB będzie działać na maszynie z MS Windows 2008 Server Standard czy musi to być koniecznie Win 2003 Srv?

2. Czy VCB może wykonywać backup'y maszyn wirtualnych bedących w klastrze DRS-HA?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

0 Kudos
5 Replies
krowczynski
Virtuoso
Virtuoso

Hello,

please look here.

http://www.vmware.com/support/pubs/vcb_pubs.html

As far as I know it has to be a PHYSICAL machien with windows, but I don't know for 100% if Windows2008 is supported by now.

But remember that in future VCB will NOT be longer supported.






MCP, VCP

MCP, VCP3 , VCP4
0 Kudos
kszafer
Contributor
Contributor

Hi

Thank You for Your email. I'm on the vacations with no access to email.

If You need to rich me in case of emergency, please send me SMS to my mobile number +48505191269.

Kindly Regards

Krzysztof Szafer

0 Kudos
andosm
Enthusiast
Enthusiast

Witam,

Ad. 1

Od wersji VCB 1.5 U1 Windows 2008 (32 i 64bit) jest już oficjalnie wspierany jako VCB Proxy. Można o tym przeczytać w release notees. W dokumentacji Virtual Machine Backup Guide znajdziesz info, że W2k8 nie jest wspierany, ale jak dla mnie release notes'y są ważniejsze Smiley Happy

VCB Proxy może być zarówno serwerem fizycznym jak i maszyną wirtualną. Jeśli zdecydujesz się na tą drugą opcję, to stracisz możliwość wykorzystania sieci SAN (o ile takiej używasz) do przyspieszenia procesu backupu. Sama procedura backupu jest taka sama w obu przypadkach.

Niestety mam nieciekawe doświadczenia z VCB Proxy na Windows 2008 (brak możliwości wyłączenia na stałe funkcji automount), i dlatego polecałbym jednak Windows 2003.

Ad. 2

TAK.