VMware Global Community
Itproxy
Contributor
Contributor

Machine virtuelle

Bonjour, 

Je voulais voir avec vous car je rencontre des difficultés lors de la création de la machine virtuelle depuis VMWare ESXi 6.7, le message d'erreur vous la retrouvée sur cette pièce jointe.

J'ai appliquée toutes les procédures mais cela ne fonctionne toujours pas, pourriez vous m'aider s'il vous plaît ?

Cordialement 

Itproxy_1-1641914435512.jpeg

 

 

 

0 Kudos
20 Replies
atusmenezes
VMware Employee
VMware Employee

Hello @Itproxy how are you?

Seems that you didn't enable the virtualization feature in the host. This is necessary to enable the creation and power on of virtual machines. To do that, check the server vendor doc, but it is very intuitive and can be done through the BIOS.

0 Kudos
Itproxy
Contributor
Contributor

Oui je vais bien merci, 

J'ai tout activer depuis le bios mais rien ne fonctionne, je suis toutes les procédures mais rien ne fonctionne.

J'ai ce problème quand j'essaye de créer une machine virtuelle depuis le VMWare ESXi 6.7

Cordialement

0 Kudos
atusmenezes
VMware Employee
VMware Employee

What is the model of your hardware? So I can check if it support Intel VT-x and how to confirm if it is enabled.

0 Kudos
Itproxy
Contributor
Contributor

Merci beaucoup pour votre retour, 

J'utilise un Lenovo ideapod 320 et la carte mere c'est intel i5 è 7ème génération.

Cordialement 

0 Kudos
atusmenezes
VMware Employee
VMware Employee

Great!!

Can you check that? https://support.lenovo.com/lt/lt/solutions/ht500006-how-to-enable-virtualization-technology-on-lenov...

Is you are doing a dual boot, confirm that your antivirus is not blocking the Intel VT-x feature. We had some cases like that here in the community.

Also, there are these steps that can help you:

  1. Reboot the computer and open the system's BIOS menu. This can usually be done by pressing the delete key, the F1 key or Alt and F4 keys depending on the system.
  2. Open the Processor submenu The processor settings menu may be hidden in the Chipset, Advanced CPU Configuration or Northbridge.
  3. Enable Intel Virtualization Technology (also known as Intel VT) or AMD-V depending on the brand of the processor. The virtualization extensions may be labeled Virtualization Extensions, Vanderpool or various other names depending on the OEM and system BIOS.
  4. Enable Intel VTd or AMD IOMMU, if the options are available. Intel VTd and AMD IOMMU are used for PCI passthrough.
  5. Select Save & Exit.
0 Kudos
Itproxy
Contributor
Contributor

Merci beaucoup pour votre retour, 

c'est exactement ce que je fais mais cela ne fonctionne pas.

 

Cordialement

0 Kudos
a_p_
Leadership
Leadership

The BIOS change may require a complete power-cycle. i.e. power off the system, and then power it on again.

If that still doesn't work, then please download the VM's latest vmware.log file from the datastore, and attach it (renamed as vmware.txt) to your next reply.

André

0 Kudos
atusmenezes
VMware Employee
VMware Employee

This virtual machine that you are trying to power on. Is it configured to boot using BIOS or UEFI? Can you check that and try with both?

0 Kudos
Itproxy
Contributor
Contributor

Merci beaucoup pour votre retour, 

ça ne marche toujours pas !

Cordialement 

0 Kudos
Itproxy
Contributor
Contributor

Je ne sais pas si vous comprenez ma demande, je vous ai dit que j'arrive bien à installer des machines virtuelles mais je n'arrive pas à créer une machine depuis ma VM sur VMWare ESXi 6.7, je vous avez une capture d'écran qui explique tout.

Je suivi toutes vos procédures cela ne fonctionne toujours pas, mes machines virtuelles fonctionnent très bien mais quand j'essaye de créer une machine depuis VMWare ESXi ça ne marche pas.

Cordialement

0 Kudos
a_p_
Leadership
Leadership

please don't mind me asking, but are you saying that ESXi is installed a virtual machine? In this case the ESXi VM (its virtual processor settings) needs to be configured, so that it can run nested 64-bit VMs.

André

0 Kudos
Itproxy
Contributor
Contributor

Bonjour, 

Merci beaucoup pour votre retour, 

Il est configuré pour démarrer à l'aide du BIOS.

Cordialement 

0 Kudos
Itproxy
Contributor
Contributor

Bonjour, 

Merci beaucoup pour votre retour, j'avais essayer de le faire hier et aujourd'hui mais cela ne fonctionne toujours pas.

Cordialement 

0 Kudos
Itproxy
Contributor
Contributor

Bonjour, 

Merci beaucoup pour votre retour, comment configurer les paramètres de processeur virtuelle ?

Cordialement 

0 Kudos
atusmenezes
VMware Employee
VMware Employee

Hello,

If your ESXi is already virtualized, you need to edit its settings and enable this feature:

atusmenezes_0-1641994509699.png

 

0 Kudos
Itproxy
Contributor
Contributor

Bonjour, 

Merci beaucoup pour votre retour, j'ai activé l'option mais cela ne fonctionne toujours pas.

Cordialement 

0 Kudos
a_p_
Leadership
Leadership

Please donlad the vmware.log files for a.) the ESXi virtuial machine, and b.) the nested Windows VM, then compress/zip these two files, and attach the .zip archive to your next replay.

André

0 Kudos
Itproxy
Contributor
Contributor

Vous pouvez visualiser mon écran pour voir d'où vient le problème ?

Cordialement 

0 Kudos
Itproxy
Contributor
Contributor

Bonjour, 

Je voulais juste vous relancez au sujet de mon problème car je n'ai toujours pas eu de réponse, j'ai toujours ce problème.

Merci beaucoup d'avance pour votre aide.

Cordialement 

0 Kudos