VMware Global Community
tokomk
Contributor
Contributor

formas de utilizar o converter

OLa

estou com um problema

estou tentando converter meu servidor de terminal, porem quando chega no 95%nao sai disso, fica horas e horas e nao sai disso. Estou tentando converter da forma padrao, onde coloco localhost depois escolho servidor ele se conecta com o server e pronto.

gostaria de saber se teria alguma outra forma de converter, pois no converter existem varias opçoes

0 Kudos
4 Replies
mokymura
Expert
Expert

Hi Tokomk,

I write you in english because i don´t know portuguese :(.

Which version of Converter are you trying? there is the v4 out ready to run...you can try that one.

You can try a hot convertion: the machine you want to convert...leave it running and try to convert to your ESX or VMWAre Workstation.

If you are trying with cold convertion (CD) be sure you put the correct IP settings (use the same as the machine you are trying to convert).

IF none of this works...you can try to do a ghost or image of the server (acronis, symantec...) and import it on the ESX box.

I hope that helps...regards

Andres Prieto

Si encuentras esta u otras respuesta útiles, por favor considera el asignar puntos seleccionando la respuesta como útil o correcta If you find this or any other answer useful please consider awarding points by marking the answer helpful or correct.
0 Kudos
31patricio
Contributor
Contributor

que é o sistema operativo de servidor que você estiver indo para virtualizar?

0 Kudos
tokomk
Contributor
Contributor

servidor de terminal windows server 2003

0 Kudos
aandriolli
VMware Employee
VMware Employee

tokomk, tente seguir as instruções do KB Best practices for using and troubleshooting VMware Converte.

[VMs Made in Brazil|http://communities.vmware.com/blogs/aandriolli] PS: por favor considere dar pontos a este ou qualquer outro post caso lhe seja útil.
0 Kudos