VMware Global Community
DIARD
Contributor
Contributor

SOCORRO! Não consigo logar na máquina

Olá meus amigos, tudo bem? espero que esteja bem com vocês!

Trabalho em uma empresa que possui 1900 VM's, e uma delas eu não consigo mais logar, não sei o que aconteceu, o que eu precisava é logar nesta máquina e incluir um usuário como administrador dela, só isso, mas eu não consigo entrar, fiz um clone achando que iria pedir para criar um usuário mas não pediu agora não sei o que fazer.. abaixo a descrição da máquina e anexo um print ok? versão vSphere Client versão 6.7.0.44000

Um forte abrço

Muito obrigado a todos (:

Hello my friends, how are you? I hope it's okay with you!

I work in a company that has 1900 VM's, and one of them I can't log in anymore, I don't know what happened, what I needed is to log in to this machine and include a user as its administrator, that's all, but I can't log in, a clone thinking he would ask to create a user but didn't ask now I don't know what to do .. below the description of the machine and attach a print ok? vSphere Client version 6.7.0.44000

A strong hug

Thank you all (:

Vm.PNG

0 Kudos
6 Replies
Lalegre
Virtuoso
Virtuoso

Hey DIARD​,

I assume that the issue you are facing is not having the password for login as root but no worries you can restart it from the GRUB, as is a RHEL 7 as I can see in the screenshot just follow these steps: How To Reset Root User Password In CentOS/RHEL 7

Step 7 is not needed so do not do that one, go from 6 to 8 directly, reboot the VM and you should be able to login using root and the new password.

0 Kudos
diegodco31
Leadership
Leadership

Ola, pelo que entendi isso é um problema do SO da maquina virtual e não um problema relacionando a VMware.

Voce tem que encontrar um procedimento para reiniciar a senha do sistema operacioanal, nesse caso Red Hat.

Diego Oliveira
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/dcodiego
0 Kudos
DIARD
Contributor
Contributor

Desculpe meu amigo, não entendi, não entendo de linux, se der tem como detalhar esse procedimento?

0 Kudos
DIARD
Contributor
Contributor

Sorry my friend, I don't understand, I don't understand Linux, if it is possible to detail this procedure?

0 Kudos
Lalegre
Virtuoso
Virtuoso

Hey DIARD​,

To be honest I do not think I would be able to detail more than that procedure, it even has some screenshots. Try to follow it one step by one and if you get stuck maybe we can help you.

Clone the VM first if you want, disconnect the network adapter and test the procedure with that one first.

0 Kudos
diegodco31
Leadership
Leadership

No artigo que o Leandro passou tem um passo a passo para reset a senha do usuario root.

Voce vai precisar conectar na VM via console e no momento do boot editar para que consiga trocar a senha.

Recomendo tirar um  snapshot da vm antes de realizar o procedimento.

How To Reset Root User Password In CentOS/RHEL 7

Diego Oliveira
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/dcodiego
0 Kudos